18. Bijna thuis.

7 september 2016 - Daun, Duitsland

Heerlijk geslapen in hotel Bären. De kamer was ruim en het bed heerlijk comfortabel. In de ontbijt ruimte wachtte een uitgebreid ontbijt. Diverse soorten gesneden fruit van frambozen tot ananas, kiwi, meloen en druiven en nog meer. Allemaal soorten broodjes en zelfs een paar soorten visfilet. We lieten het ons goed smaken.
De zon scheen, de hemel was blauw. Wel fris, amper 13 gr. We namen afscheid van Edwin C. Hij ging direct via de snelweg naar huis. Wij gingen via een toeristische route naar Bikersmoment in Daun. De route, ook weer door Jan bedacht voerde ons door mooie streken. We reden door het Zwarte Woud. Echt gaaf om door de bossen te rijden. We kwamen ook over weg B500. Beter bekend als de Schwarzwalder Hochstrasse. Eerst een klim naar een soort bergrug. En dan langs die bergrug verder. Met een grandioos uitzicht naar beide zijden alsof je in een vliegtuig zit. Zo hoog. Bij Baden Baden kwamen de 1e Umleitungen. Elke keer als we volgens de TomTom naar links of rechts moesten, stond er net een bord en afzetting dat je er niet in mocht. Dat was af en toe puzzelen op de navigatie om toch goed koers te houden. Wat uiteindelijk toch gelukt is.
Bij Bernkastel Küs kwamen we in de drukte langs de Moezel. Wel gezellig, maar dat schoot niet echt op. De aankomst tijd volgens de TT ging richting 19 uur. Dat vonden we best wel laat. Gelukkig bleek het met de optie snelste route nog maar 35 minuten te zijn. Via deze keuze kwamen we toch nog rond kwart over 6 aan bij Bertus en Yvonne. Na het hartelijk wederzien zaten we al snel aan het welverdiende biertje. In dit NL hotel zijn we al vaker geweest en het voelt bijna aan als thuiskomen. We hebben gezellig bijgepraat en Yvonne heeft lekker eten voor ons klaar gemaakt. Intussen kwam ook een bericht van Edwin dat hij weer veilig en wel thuis was aangekomen.
Morgen rijden we vanaf hier naar huis. Nog een stukje door de Eifel en dan verder via de snelweg. Als we straks weer thuis zijn staat er ruim 6000 km op de teller. We hebben met z'n vijfen genoten van ons Balkan avontuur.
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage en voor de leuke reacties op mijn verhaaltjes gedurende deze trip.
Tot de volgende keer!

1. Diana:
    7 september 2016
    Jij ook bedankt om elke dag weer tijd vrij te maken om te schrijven , erg leuk om jullie zo te volgen . Goede rit naar huis voor Jullie !
  2. Edwin v C:
    7 september 2016
    Ger, bedankt voor de blog!
    We hebben zoveel gezien en meegemaakt dat het heel fijn is om
    het te kunnen nalezen. Fijne rit nog naar huis.
  3. Josien:
    7 september 2016
    Elka avond keek ik uit naar je blog, wat zouden jullie deze dag weer gezien en meegemaakt hebben?
    In gedachten zat ik bij jullie achterop en keek mee in die vele haarspeldbochten.
    De hele goede voorbereiding van deze tocht was duidelijk te merken. Jan is een expert gebleken!
    Ik heb mee genoten van deze mooie tocht, op een andere manier net zo mooi en indrukwekkend als die van zomer 2015.
    Ik begrijp dat deze tocht de moeite waard wae / is. Dus wie weet in 2017 weer?
    Liefs van
    Josien
  4. Anneke:
    11 september 2016
    Ger, ik heb erg genoten vsn je reisblog, jullie hebben een avontuurlijke tocht gemaakt en vèèl km gereden! Doet me een beetje denken aan zadelpijn! Fijn dat jullie allen weer veilig thuis zijn! Petje af voor de planner! Liefs, van je zus.