Op de koffie bij Yvonne en Bertus

10 juli 2015 - Daun, Duitsland

Toen we vanmorgen wakker werden om kwart voor 7 was de lucht al blauw, dat beloofde en mooie dag te worden. We hebben goed geslapen, de kamer was mooi en het eten goed. Toch hebben we niet het idee hier nog eens terug te komen. Gewoon omdat de gastheer en vrouw totaal geen interesse hadden in de mensen. Eigenlijk zeiden ze niets. Dat we gewoon dachten dat we iets verkeerd hadden gedaan. Geen goede morgen, geen vraag van heb je goed geslapen, helemaal niets. Ze vroeg alleen koffie? bij het ontbijt. Inpakken en wegwezen. Na het tanken de B500 op, wat een geweldige weg. Eerst een stuk klimmen en dan als een circuit over een bergrug rijden met uitzicht alsof je in een vliegtuig zit. Super! We hadden voor het eerst niet echt een route in de navi . Maar daar heeft de TT een mooie optie voor. Kronkel routes. Je tikt de bestemming in, Daun en dan verzint Tomtom er een prachtige route naar toe via allerlei kleine weggetjes. We kwamen nog door een mooi stuk Frankrijk. Via een oude ijzeren brug over de Rijn, helemaal bruin van de roest. In een dorpje zat en leuk Bakkertje die ook taartjes verkocht. Dat kwam ideaal uit want Jan is vandaag jarig. Koffie met gebak dus! Op het terras in het zonnetje. Dat smaakte prima. Het landschap was mooi, glooiende heuvels met akkers, bossen en schijnbaar uitgestorven dorpjes. Met heerlijke lange een korte bochten om doorheen te sturen. Langzaam ging de streek over in de Eifel en staken we ten noorden van Cochem de Moezel over. Midden in het bos bij een rotonde was en restaurant met een terras in de zon. Mooie plek voor de lunch. Vandaar was het nog een half uurtje naar Daun. Daar aangekomen was het al snel gezellig. Yvonne had koffie met gebak voor ons vanwege de verjaardag van Jan. Lief hè. De motoren in de garage en snel ff douchen. We hebben heerlijk bijgepraat met Bertus en Yvonne. We waren de 1e gasten en langzaam kwamen er steeds motoren aan en werd het voller. Hij had volle bak dit weekend zei Bertus nog. We hebben lekker gegeten en gezellig met de andere gasten gepraat. Maar weer voelen toch wel de moeheid van bijna 3 weken op de motor. Morgen om 8 uur aan het ontbijt dus toch maar op tijd naar bed. Tschuss!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl