Dag 1, op naar La Mouche

22 juni 2015 - Buis-les-Baronnies, Frankrijk

Wekker op half zes want de motor moet nog opgepakt worden. Met volle bepakking past hij niet door de poort. Dus eerst motor voor de deur gezet en toen alle spullen erop. We vertrokken om 6:45 zoals gepland en waren om 7:30 bij tankstation De Lucht aan de A2 om Jan M op te pikken. Toen we kort na 9 uur bij de Mac in Echt aankwamen begon Douwe net aan z'n bakkie koffie. Even later zaten we met z'n 3 en aan de koffie toen Françoise aan kwam. Na de koffie langs Maastricht richting Luik. Bij Luxemburg de tank volgegooid met voordelige super 98. Na de grens in Frankrijk de snelweg verlaten. We zochten en stekkie voor de lunch. Zagen niets echt leuks, toen maar bij de Mac Wat gegeten. De wegen werden steeds mooier, meer bochtjes en het landschap meer heuvels. De zon scheen ook regelmatig maar het bleef toch iets fris, zo'n 17 graden. Rond 6 uur kwamen we bij Jos en Anselma aan. In de schuur, motor stalling, stond net zo'n F800 als Ralph heeft, dat dacht ik tenminste. Komen we in de bar... Wie zit daar? Ralph! Met z'n broer. Wat een leuke verrassing! En een lol dat ie had
Na eerst 2 biertjes te hebben genoten en wat bijgepraat, de tas van de motor gehaald en ff lekker gedouched. Altijd weer gezellig hier. Er zijn veel andere gasten, allemaal motorrijders, de meeste uit NL,maar ook een paar uit GB. Anselma heeft nasi en bami gemaakt. Het was lekker en we hebben ons buikje rond gegeten. Intussen wordt ook het kampvuur aangestoken. We hebben besloten morgen om half 8 te vertrekken. Dat is dus voor het ontbijt van half 9. Anders wordt het te laat. Vanavond op tijd in het mandje, de wekker staat op 6:30.

Zondag 21 juni
van la Mouche naar La Chamauche. Vanmorgen om half 8 zonder ontbijt vertrokken. Het ontbijt is pas vanaf half 9, dat vinden we te laat. Het was grijs en vochtig toen we wegreden, maar de lucht zag er goed uit. Na een klein half uurtje kwamen we langs een bakker. De Fransen kwamen daar allemaal hun croissants halen. Wij ook. Toen we vroegen waar we koffie konden krijgen bood de dame in de winkel ons spontaan een bakkie aan. Die ging ze gelijk ff zetten. Het werd steeds warmer en het grijze verdween ook, de weg werd ook droog, dat rijdt toch een stuk fijner. Na eerst een stuk binnendoor te hebben gereden pakten we en flink stuk autoroute. Tot in de buurt van Valence. Toen weer binnendoor langs de Col de la Machine. Prachtige gorges en overhangende rotsen. En mooie tunnels uitgehakt in de rotsen. Via een klein wit weggetje op de kaart met smalle haarspeldbochten en veel grit op straat kwamen we bij onze bestemming aan. We werden hartelijk welkom geheten de Margret, de eigenaresse hier. En gelijk een heerlijk koud biertje. We zaten buiten in de zon. Nico was er ook al, hij was en dag eerder vertrokken uit NL. Na een uurtje kwamen Edwin en Peter met de camper aan. Het eten smaakte heerlijk. En heerlijke wijn erbij. We zitten hier all inclusive. Ik deel en mooie kamer met Douwe. We gaan op tijd slapen, iedereen is moe. Weltrusten

1. Nikki:
    Nou, de eerste 2 dagen klinken al als een avontuur pap! Xx
  2. Daniel:
    22 juni 2015
    IK BEN NIET JALOERS. ECHT NIET. Hahaha veel plezier ouwe!
  3. Frank:
    22 juni 2015
    klinkt allemaal erg goed pap! Veel plezier!
  4. Anneke:
    23 juni 2015
    Hoi Ger, het klinkt allemaal heel goed, ik ben wel benieuwd hoe het met je rug is? Ga vooral door met genieten! Xx