4. Inverness naar Ullapool

29 juni 2016 - Ullapool, Verenigd Koninkrijk

Vandaag liep toch iets anders als gepland. Edwin had gedacht dat zijn motorbanden het wel zouden redden deze week. Maar het profiel slijt toch sneller dan gedacht hier op de ruwe asfaltwegen. Dus vanmorgen eerst een bezoekje aan de plaatselijke motordealer voor 2 nieuwe rubbers. Daarna vertrokken we richting Highlands. Het weer was bewolkt maar droog. We reden weer over de single track roads naar het noorden. Deze wegen zijn niet veel breder dan een fietspad. Om de zoveel meter is een passing place om elkaar te kunnen ook passeren. Het werkt goed maar door de bochtige stukken en de vele heuvels zie je de tegenliggers pas op het laatste moment. Dat maakt het dan weer wat spannender. Helaas begon het af en toe wat te miezeren. Maar op een of andere manier passen de mooie grijze luchten goed bij het landschap. Soms brak de zon kort door en was er een regenboog te zien. Mooi! Voorbij Durness, aan de kust in het noorden gingen we via nog smallere weggetjes een bergachtige landtong op. De weg leek wel een 8 baan. Met hellingen van 20% ging het pad op en neer en van links naar rechts. Super! Hier ergens hebben we onze stokbroodjes met kaas en ham opgegeten, die we onderweg bij een buurtsuper hadden gehaald.
Daarna hebben we nog een bezoekje gebracht aan de Stoer Lighthouse, ook weer prachtig gelegen op een schiereiland. Intussen was het al laat geworden. Want het was en flinke afstand vandaag, 366 km. Over allemaal leuke kleine weggetjes. We slapen nu in een Motel, dus de motoren staan gelijk voor de kamer deur. Lekker handig. We gaan zo naar het haven restaurant in lekker fish&chips te eten.
Doeiiii.