Strand camping Maslima, Montenegro

2 juli 2015 - Kaluđerac, Montenegro

Mostar is echt een bezoekje waard. Rondom de mooie brug veel gezellige terrasjes en winkeltjes. Komen we nog een keer terug. Vanmorgen na een heerlijk ontbijtje met een eitje weer verder richting zuiden. Van Bosnië kom je eerst weer door een stuk Kroatië voordat je in Montenegro komt. We hadden een mooi stuk door een natuurgebied rondom een groot stuwmeer. Vandaar zou een kleine grenspost komen. Maar bij de post aangekomen bleek deze gesloten te zijn voor gewone burgers. Iets met militaire toestanden. Weer moesten een klein stukje om langs de kust. Daar maar gelijk even een bakje gedaan. En toen over de grens Kroatië in. De weg langs de kust is fraai maar wel druk. Het is de weg naar Dubrovnik. We zijn de stad niet ingereden maar volgden de rondweg bovenlangs. Zag er mooi uit van boven, we spraken mensen die ons vertelden dat een bezoekje zeer de moeite waard is. Helaas ontbreekt ons de tijd. Na Dubrovnik werd de weg rustiger en kwam de grens van Kroatië. Uitchecken dan. Na een stuk niemandsland kwam het inchecken naar Montenegro. 3 Rijden dik handelde men daar de toeristen stroom af. Ging vrij vlot. Intussen was het tijd geworden om de inwendige mens te verwennen. Een lekker bord spaghetti met Griekse salade bood uitkomst. Weer verder langs de kust tot de baai van Kotor. Deze kan je met de ferry oversteken, of je kan de baai rondrijden, één uurtje op de motor. Wij kozen voor de laatste optie. Fraaie gezichten over het grote water. Er lagen zelfs enkele flinke cruiseschepen. De politie hier is flink actief en we zagen ze regelmatig staan. Ook hier werkt het knipperen met de lichten van medeweggebruikers perfect! Bij Kotor aangekomen namen we de oude weg over de bergpas naar de kust. Je kan ook via de tunnel maar dan mis je het mooie uitzicht over Kotor en de baai.
Nu is het nog maar 40 km's naar onze camping Maslima. Dat was snel gepiept en we begonnen het ook al een beetje zat te worden. Het was ook al bij vijfen toen we aankwamen. Mooi plekje opgezocht en ons kampement opgebouwd. Toen naar het strand gelopen en aan het bier! Wat een heerlijk uitzicht heb je daar. We zaten te genieten. We hebben besloten hier 2 nachten te blijven. Zijn morgen alweer een week aan het rijden en elke dag bijna 300 km's. Daarna naar de super gelopen en brood en beleg gehaald voor het avondeten. Op het campinggasbrandertje van Hanny en heerlijk bakje Cup a Soup gebrouwen en alles smakelijk opgepeuzeld. Met koffie uit het Italiaanse koffiepotje toe. Na nog een slok whisky uit de geheime voorraad van Jan konden we tevreden in onze slaapzakken kruipen. Hasta Domani, Ciao!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade