2. Vandaag 3 landen

21 augustus 2016 - Kecskemét, Hongarije

Vannacht niet zo goed geslapen. Daardoor kon ik horen dat het veel regende vanacht. Maar toen we om kwart voor 7 opstonden was het droog. Straat was wel nat. Het ontbijt was prima. Lekkere broodjes en diverse soorten beleg. Fruit en rauwkost. Toen we om 8 uur vertrokken was het nog steeds droog maar erg grijs. Toch gelijk maar het regenpak aangedaan. Want na 8 km's zouden we de autobahn richting Oostenrijk op gaan. En dan kan je zomaar niet stoppen als je het begint te hozen. De grens D-Oostenrijk kon je zo door rijden. Aan de overkant, bij de inreis stond flink file. Intussen begon het gezellig te miezerige. Af en toe harder en soms wat minder. We hadden weer ruim 600km voor de boeg. De temperatuur was zo'n 16 graden. We kwamen langs Linz en Wenen. Paar maal gestopt voor koffie en tanken. Soms buien soms droog. Bij de grens Oostenrijk met Hongarije konden we ook zo door. Geen enkele controle. Aan de overkant echter stond een flinke file waar je echt niet blij van wordt. Intussen bleef het droog en de temp liep op tot 30 gr. Langs de afrit van de snelweg stonden diverse leuk uitziende dames te lonken. Zien wij er dan echt zo stoer uit op onze BMW'S? Later begreep ik dat deze dames daar hun boterham stonden te verdienen. ;)
Ons pension in Kecksemet (ofzoiets) was goed te vinden. We hebben een appartement met 2 grote slaap kamers. En 2 badkamers. De motoren staan in de garage. Straks gaan we het dorp in om wat te gaan drinken. Wordt vervolgd.

Net terug van het dorpsfeest in Kecskemét. Heel gezellig daar met muziek en leuke eet tentjes. Je mocht zelf opscheppen uit diverse schalen met lokale gerechten. Afrekenen per gewicht van je bordje. Aan grote tafels allemaal samen zitten eten. Nog even zitten praten met een Hongaarse dame. Ze heette Laura en zat ook te eten met haar zoon en dochter. Met handen en voeten en een beetje Engels lukte het uit te leggen dat we op motor vakantie waren. We keken nog even naar het volksdansen. En dronken een biertje. Het was een mooie dag en een gezellige avond. Morgen door naar Roemenië.

1. Anneke:
    21 augustus 2016
    Hoi motormannen, ik ga jullie "vloggen" ik wens jullie een mooie reis toe en geniet ervan! Ger, ik geniet (als vanouds) van je verslagen! X