15. Naar Slovenië

3 september 2016 - Gabrovica pri Komnu, Slovenië

Het was vanmorgen best fris op de motor. Na het ontbijt zaten we in half 9 alweer op de weg. De route was weer mooi en met lange slingers voerde de weg ons door het licht glooiende landschap. In de dalen zagen we de laaghangende mist als een wattendeken hangen. Naarmate we de kust naderden bij Senj nam de temperatuur toe. En van een frisse 15 gr liep het zomaar op tot 30 aan toe. De weg langs de kust was warm en druk. Zo moesten we toch vaak veel auto's inhalen om een beetje door te kunnen rijden. Bij een leuk tentje nog even koffie gedronken. Bij Rijeka ging het weer landinwaarts en ook omhoog. En de temp nam af naar een aangename 25 graag. Via een prachtige landelijke slingerweg kwamen we bij de grens met Slovenië. Gelukkig was het rustig en waren we snel klaar bij de douane. De omgeving hier lijkt wel op Oostenrijk. Maar de huizen zijn wat minder modern. Lijkt wel op iets van 30 jaar geleden. We hadden met nog 2 andere motormaatjes afgesproken om elkaar bij ons pension van vandaag te ontmoeten. Gisteren nog een appje gestuurd ter afstemming. En inderdaad waren zij er ook. Zij staan op het grasveld met hun tentjes. Hoe gezellig is dat, om zo ver van huis 2 vrienden te ontmoeten. Er hoort hier ook een zwembad bij een daar hebben we de rest van de middag in de zon gezeten en bijgepraat. Zij willen nog naar Dubrovnik rijden. En wij hadden nog genoeg tips voor hun. Na gezellig met z'n 7en in het restaurant te hebben gegeten en nagepraat, zijn we moe en voldaan naar de kamers gegaan. Morgen om 8 uur weer aan het ontbijt en dan via de Gross Glockner in Oostenrijk richting Zell am See.