14. Bezoek aan de meren van Plitviče

2 september 2016 - Jezerce, Kroatië

Vandaag niet op de motor maar een bezoek aan de meren en watervallen van Plitviče. Vandaag was het weer gelijk alweer heerlijk zonnig en warm toen we opstonden. Beneden stond er een lekker ontbijt voor ons klaar. Nadat we onze buiken gevuld hadden met diverse lekkernijen vertrokken we te voet. Zo'n dikke 5 km zou het lopen zijn. Gelijk een mooie kans om weer wat beweging te krijgen. Na een paar minuten lopen bleek het voor Edwin H toch te veel. Hij heeft veel last van zijn bovenbeen. Daar heeft hij een flinke bloeduitstorting na een verkeerde beweging van de week. Dus hij ging op de motor. Gisteravond waren we ook al 2x 40 minuten gelopen naar het enige restaurant hier. In het donker langs de provinciale hoofdweg. Niet echt fijn.
Daar Edwin als 1e aankwam kon hij gelijk de kaartjes kopen en dat is wel weer handig. Want er stond een aardige wachtrij voor de kassa. We hadden al gehoord dat heel veel mensen hier komen kijken. En na het zien van het park begrijpen we ook best waarom. Het is gewoon heel mooi. Steeds weer zie je mooie meertjes en watervallen en iedereen fotografeert zich suf. Er zijn paden en looproutes over steigers, vlondersen trappen aangelegd. Wandel routes tussen de 5 en 40 km. Die zijn gedeeltelijk met de boot of een treintje af te leggen. Goed aangegeven met bordjes. Het is gewoon wel druk en zeker op de plaatsen waar je de mooiste plaatjes kan schieten. Wij hebben in ieder geval de hele dag rondgelopen en genoten en kunnen iedereen een bezoekje aanraden. Kijk maar naar de foto's hoe mooi het is.
Na het bezoek zijn we gelijk aangeschoven in het Restaurant waar we gisteren ook hebben gegeten. En daarna nogmaals 40 min naar huis gelopen. Daarna nog even gezeten en de koffers weer gepakt voor morgen. Dan rijden we 350 km over mooie binnenwegen naar Slovenië. En als het goed is zien we daar nog 2 andere Motormaatjes die daar vandaag al zijn aangekomen.
Doeiii..