7. Naar de Tara Canyon

26 augustus 2016 - Foca, Bosnië en Herzegovina

Voor vandaag viel de afstand wel weer mee. Ruim 250 km's, dus dat is goed te doen. We moesten eerst naar de andere kant van de stad en vandaar liep er een mooie landelijke weg langs dorpjes en boerderijen. Wij schijnen nog steeds een bijzondere verschijning te zijn. Met onze 5 motoren trekken we toch wel de aandacht van de mensen op het platte land van Servië. Genoeg mensen die vriendelijk naar ons zwaaien. De weg is mooi, en het landschap veranderd van licht glooiend naar iets meer bergachtig. Op een gegeven moment gaan we ergens een klein weggetje rechts op, welke gelijk omhoog de berg op gaat. Ligt vol met kleine steentjes. Ook hier weer een paar boerderijen. Spannend klein slinger weggetje wat dan zomaar overgaat in een onverhard pad. De stenen schieten onder de banden vandaan. Maar even later komt het spannende paadje al weer via een haarspeldbocht als toegift op de hoofdweg uit. Toch even lekker genoten. Intussen staan er al borden met Tara er op. De naam van de rivier waar we heen willen.
Maar eerst komt nog de grens overgang met Bosnië Herzegovina. Soort dubbele grens. Want eerst weer alles laten zien Bob het verlaten van Servië en daarna bij binnenkomst in Bosnië. Bij die laatste stond een rij auto's waar je echt niet blij van werd. Zeker wel dik 50 auto's in een lange file. Edwin zei nog, kunnen weer niet proberen langs de rij naar voren te rijden. Maar het mooie was dat de mensen in de rij zelf naar ons gebaarden dat we door moesten rijden naar voren. Dat deden we dus een zo voegen we weer in bij de voorste 2 auto's voor de slagboom. Helemaal goed. Dat scheelde een uur in de brandende zon. Na nog een stad en een lekkere lunch kwamen we langs de rivier te rijden. Heel veel tunnels hebben we gehad langs de rivier. Lange van wel 700 meter en ook hele korte. Met een zonder verlichting. Het is een mooie weg met lekkere lange bochten. Lekker tempo kunnen rijden. Gelukkig geen Hermandad gezien..
Daarna kwamen we aan bij Autocamp Drina. Hier hebben we 3 hutjes. Het is een soort camping. Het eten wordt bereid op een open hout vuur. De baas bakte voor ons heerlijke forellen in een hele grote koekenpan. Smaakte prima met de aardappelsalade en de tomaat komkommer salade. Aangevuld met een grote kan wijn. 2 visjes de man. We hebben gesmuld.
We waren ook heel actief op hh gebied want we hebben zelfs kleding gewassen. Ja ja. De zweterige T-shirts zijn weer helemaal fruit en frissig. De was wappert aan het lijntje voor onze hutjes.
Nu gaan we lekker slapen en voor morgen geen wekker zetten want morgen blijven we fijn een dagje hier op het camp.
De groeten!