Op naar Banja Lukka

5 juli 2015 - Laktasi, Bosnië en Herzegovina

Heerlijk geslapen in ons hutje op Raftingcamp Ivona. Het douche water wordt op houtvuur verwarmd. Ziet er heel basis uit en werkt perfect. Door het feestje van gisteravond kwam men wat laat op gang. Er was wel al koffie maar het brood ging net de oven in. Daar we op tijd weg wilden hebben we het alleen maar bij een lekker bakkie gehouden. Ons verblijf inclusief drank en eten moesten we 70Bam voor aftellen, €35,en dat voor 2 personen. We werden uitgezwaaid door de motor vrienden uit Servië. De 1e 20 km weg waren half offroad. Dwz als er een tegenligger komt moet je het asfalt af en door de gravel. Want er is maar één helft geasfalteerd. Na een half uurtje vonden we een mooi plekje voor het ontbijt. Koffie met een broodje. Raakten nog aan de praat met een Pools stel. Ze was onderwijzeres en had contacten met Nederlandse scholen. Later moesten we de tolweg op. Bij mij kwam er geen ticket uit het poortje. Daar moest eerst assistentie bij komen. Wel ff fijn om weer even lekker en stukje te kunnen gassen en het stof van de motor te blazen. Het was maar voor 60 km. Toen weer door een natuur gebied. Leek wel wat op een kruising tussen de Pyreneeën en Oostenrijk. Mooie bochten maar je moest toch goed opletten. Want koeievla op de weg betekend toch dat de koeien los rondlopen. Hier een daar na of ook in een bocht kwam je ze tegen. Spannend. Het was weer flink warm vandaag, 37°C.Vooral als je door en dorpje rijdt, voel je je T-shirt klam worden. Het lijkt wel of iedereen hier heel rustig aan doet en 50 rijdt waar je 70 mag. Goed opletten bij inhalen ook want de politie staat veel te controleren en er is vaak inhaal verbod. Net voorbij Banja Luka een hotel gevonden. Hotel Cubic, de motoren mogen in de garage staan. In de kamer is airconditioning, heerlijk. Na een frisse douche heerlijk genoten van ijskoude biertjes. Proost!