Alweer in Metlika, Slovenië

6 juli 2015 - Metlika, Slovenië

Volgens mij waren we de enige gasten in hotel Cubic. Het is een mooi hotel maar op de verkeerde plek. We hebben onze laatste Bosnische Marken in het hotel opgemaakt. Vanaf het hotel kon je zo de snelweg op rijden. Toen een klein stukje binnendoor en de grens over naar Kroatië. Daar weer de tolweg op voor 60 km. Deze gevolgd tot het eind, daar ging deze over in de provinciale weg. Het was een mooie route door en landelijk gebied met veel akkers en bossen. Bij een chauffeurs café waren we toe aan een lekkere mode Cola. Na weer een stuk de weg gevolgd te hebben hield plots het asfalt weer op. De Tom x2 had het al aangekondigd. Zo'n 10 km's onverhard door het bos. De GS-en genoten volop. Af en toe staan op de stepjes verhoogd de koersvastheid. Er zaten en paar mooie bochten en afdalingen in het pad. Daarna kwamen we nog een mooi restaurant tegen voor de lunch, met allemaal Heineken parasols. Toen verder langs de rivier die de grens vormt tussen Kroatië en Slovenië. Op een gegeven moment is er dan een brug met grenspost en kan je Slovenië in. We hadden gedacht aan een blokhut op de camping langs de rivier maar helaas zat die vol. In het volgende dorp; Metlika vonden we en prima BB, 60€ met ontbijt. Net lekker gegeten in het restaurant en moe en tevreden gaan we maar weer pitten. Tot morgen!