Kötschach-Mauthen, Kärnten

7 juli 2015 - Mauthen, Oostenrijk

Vanmorgen na een riant ontbijt vertrokken uit Potzmedil, Slovenië. Gelijk nog even langs de bank daar gereden om de Kuna's uit Bosnië om te wisselen voor Euro's. Via een strak geasfalteerde weg met prachtige bochten ging het richting Ljubljana. Kort voor de stad nog de tolweg genomen. Bij het benzine station hadden we eerst nog een 7 daags tolvignet gekocht voor €7,50. Het is een mooi uitziende stad met veel fraaie gebouwen. Langs een park nog een lekkere cappuccino gedronken. Na de stad weer een stukje tolweg genomen richting Italiaanse grens. De weg liep door en prachtig dal. Via een steile pas, Passo Pontebba kwamen we in Oostenrijk. Was echt weer geweldig om te doen. Boven op de pas was een berg restaurant waar we een heerlijke salade hebben gegeten. Na nog een 40 km door Oostenrijk kwamen we aan bij hotel Edelweiss in Mauthen. Vorig jaar hier ook een paar dagen in dit hotel gezeten. Leuk om Barbara en Alois weer te spreken. Het is een bierhotel dwz er zit een brouwerij bij. Vorig jaar al een uitgebreide rondleiding gehad van Alois. Ook serveerster Anja was er nog steeds een ze had al snel 2 koude biertjes voor ons klaargezet in de biergarten. Even het dorp rondgewandeld en toen aan het 4 gangen diner, smaakte heerlijk. Morgen gaan we verder richting Bichlbach. Het weer veranderd, het zou kunnen dat er morgen regen komt. We gaan het zien.