Vandaag regenkleding aan!

8 juli 2015 - Bichlbach, Oostenrijk

Heerlijk geslapen in Mauthen. Het was licht bewolkt toen we wakker werden. Eerst de spullen weer op de motor gepakt en toen heerlijk gegeten van het uitgebreide ontbijt buffet. Na afscheid te hebben genomen van Barbara vertrokken weer rond half negen. Eerst nog even de tank vol en dan op pad langs de B111. De Gailtalbundesstrasse voert die een mooi hooggelegen dal en we moeten al gelijk een stuk klimmen middels een serie haarspeldbochten. We komen langs een serie typische Oostenrijkse dorpjes. Met de bekende geraniums in de vensterbanken en koeien langs de weg. De lucht in de verte is grijs. En wordt steeds grijzer. Op een gegeven moment komen we over de grens weer in Italië. We besluiten de regen kleding aan te doen want inmiddels begint het te regenen. Even later was het tijd voor de koffie bij een leuk tentje langs de weg. We raakten aan de praat met een paar Engelsen die naar het Italiaanse zuiden wilden. We reden weer verder en het regende licht, de weg is zeer druk met vrachtwagens. Met een gangetje van 50 ging het rustig richting Brenner. Wij kozen voor de oude Brenner, de provinciale weg die tussen de palen van de Brenner autobahn door slingert. Bij de grens met Oostenrijk werd het weer droog. Tijd voor de lunch. Daarna ging het weer verder richting Fernpass. Helaas kregen we weer regen. De Fernpass was goed te doen, niet zo veel van die langzame zware LKW's. Weer hadden niet gereserveerd in Bichlbach en er stonden meerdere auto's voor de deur. We kregen de laatste kamer, dat was mazzel. De motoren mochten in de garage staan. Na het installeren en douchen weer een welverdiend biertje. We gaan zo naar de Pizzeria hier schuin aan de overkant. Heb best wel weer eens zin in Italiaans..