Op naar het Zwarte Woud

9 juli 2015 - Freudenstadt, Duitsland

Vanmorgen was het een stuk frisser, 14°C. Goed dat ik de voering weer in m'n motorjack heb geritst. Wel nog steeds de vingerlose sporthandschoenen aan en de handvat verwarming op standje 1.Na het tanken bij de pomp van Bichlbach (€1,42) de B179 weer op. Het was bewolkt maar hier en daar zag je een stukje blauwe hemel. Het was niet al te druk en weer schoten lekker op. Het landschap is weer herkenbaar voor Beieren. Leuke dorpjes met kerkjes met van die Zwiebeltorentjes. En veel koeien buiten bij de grote boerderijen. Veel akkers en bossen. Alles in een afwisselend glooiend landschap met aan de horizon de Alpen. Jan ontdekte nog een gezellige café conditorei waar we koffie dronken met een lekker gebakje. De temperatuur was intussen tot net in de 20 graden gestegen. Eigenlijk een prima temp voor op de motor. In Ravensburg, bekend van de puzzels en spelen aten we en broodje Kebab bij een Turks restaurantje. We reden verder over slingerende landelijke wegen en de route was weer mooi. Eind 16 uur kwamen we bij ons hotel net voorbij Freudenstad. Hotel Klosterhof. Van NL eigenaren bleek dus. Er is zelfs een zwembad bij. De kamer was riant, het is eigenlijk een appartement, alleen de keuken deur zit dicht. En een groot balkon erbij. Nog ff in de zon gezeten en ons welverdiende biertje gedronken. Ook het eten smaakte weer lekker. Zigeuner schnitzel! Morgen gaan we naar Bikers Moment in Daun. Welterusten !!!