12. Van Mostar naar Trogir

31 augustus 2016 - Trogir, Kroatië

Vanmorgen kregen we een lekker ontbijtje van Sanja in de achtertuin. Voor de verandering een keertje eieren met spek en tomaatjes. In de tuin, van de buren, stond een vijgenboom vol met... vijgen! Edwin klom over het muurtje en kwam terug met een hand vol vijgen en een paar granaatappels. Vers fruit is goed voor motorrijders. In Mostar nog vol getankt en daarna de route begonnen. Volgens de TomTom moesten we ergens naar rechts en dan binnendoor verder. Maar na een paar kilometer voorbij het dorp werd de weg smal en onverhard. Gezien de eerdere ervaring leek het ons beter om via de hoofdweg te gaan. Deze was ook heerlijk om te rijden met mooie bochtige stukken. We kregen toch nog een stukje onverhard onder de wielen wegens weg werkzaamheden. In de bergen was de temp heerlijk om te rijden, zo'n 22 graden. Toen we later weer bij Split aan de kust uitkwamen ging de temperatuur zomaar 10 graden omhoog. En het werd ook nog druk. Soort file langs de kust. Trogir ligt gelukkig niet zo ver van Split. Maar met bijna 300 km erbij op de teller kwamen we aan bij ons pension. Het gebouw is van buiten zwart, maar heeft toch de toepasselijke naam "Villa White". Na een lekkere douche vertrokken we naar het oude centrum, op 10 min. lopen. Trogir is een mooi oud stadje met veel oude straatjes en pleintjes. Wel toeristisch. Maar dat brengt ook gezelligheid met al die leuke winkeltjes en terrasjes. Langs de haven liggen miljoenen jachten. Er zijn nog mensen die zoiets kunnen betalen blijkbaar. Na heerlijk gegeten te hebben op een groot plein vol met terrasjes namen we nog een ijsje bij een van de vele Italiaanse ijswjnkels. En gingen op een bankje op de boulevard zitten voor onze favoriete bezigheid. Mensen kijken. Er hangt hier een hele fijne mediterrane sfeer. Allemaal mensen genietend van een mooie avond met bij een aangename bijna tropische temperatuur. Na een uurtje weer terug gelopen naar onze villa. Er wordt hier geen ontbijt geserveerd. Dus morgen gaan we eerst weer een stukje rijden tot we een leuk tentje tegenkomen.
We gaan het zien...