Dag 3 van Perth naar Inverness

28 juni 2016 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Toen we vanmorgen wakker werden, nog voor de wekker, scheen de zon in de kamer. Dat is lekker opstaan. We genoten een "full Scottish breakfast" maar de Haggis hebben we voor bedankt. Geen gevulde schapenmaag als ontbijt. No thanks! Via allerlei kronkelige binnenweggetjes reden we richting noorden. Onderweg bleken we ook een stuk van de Whisky Trial te volgen, dat stond tenminste op de bordjes. Zo kwamen we ook langs Glenlivit. Vorige keer hadden we al een bezoekje aan zo'n distilleerderij gebracht, dus deze hebben we alleen uit de verte bekeken. De TomTom zei het al, dat de weg was afgesloten wegens werkzaamheden. Maar het zou zo'n mooi stuk zijn dat we het er toch op gewaagd hebben. Dus langs de borden en pilonnen gereden. Road Closed stond er steeds. Maar we hadden mazzel. De werklui zaten hielden net pauze en wij konden tussen de zware machines door. Na een kort stukje offroad waren we erlangs. Pffft.. Good Luck. Het landschap was wijds en fraai. De heuvels kleurden wel 50 soorten groen. In de verte zagen we de bergen met besneeuwde toppen. Echt fraai!
Gisteren hadden we al een paar pogingen gedaan om onze helm intercom te verbinden met elkaar. Je weet wel, zo'n Cardo unit. En je raadt het nooit. Ineens hoor ik Edwin uit de speakers van m'n helm komen. Dat was gezellig. Want nu konden we lekker kletsen samen over al dat moois wat er voorbij kwam. We stopten bij een mooie oude stenen boogbrug om onze broodjes op te eten. De brug was helemaal begroeid met struiken en bomen. En er onderdoor stroomde een prachtige beek. Ergens uit 1800 zoveel was de brug stond op een bordje. En dat je er niet op mocht wegens instort gevaar. Later zagen we bij Carrbridge nog zo'n oude boogbrug. Fraai om te zien. Vorige keer waren we langs de oevers van Loch Ness naar Inverness gereden. Dit keer gingen we bovenlangs. Over de bergen liep een soort weggetje waarbij een fietspad nog breed is. Hier een daar overspoeld met stenen door de regen. Het was geweldig. Af en toe vingen we een glimp op van Loch Ness.
Leuk om te vermelden is nog dat we de 2 motorrijders die in de boot voor ons stonden weer tegen kwamen bij het te tankstation van Carrbridge. Konden we ff bij praten. In Inverness vonden we snel onze BB. Hier waren we in 2014 ook al geweest. Na een heerlijke douche en een lekkere maaltijd met biertjes in de pub gingen we moe maar voldaan slapen.
Tot morgen!

1. Frank:
    28 juni 2016
    Leuke verhalen om te lezen pap!

Veel plezier!
  2. Nikki:
    Klinkt heel leuk allemaal! Xx
  3. Josien:
    28 juni 2016
    in gedachten reis ik met jullie mee en geniet van al het moois!