Dag 2, op naar Perth

27 juni 2016 - Perth, Verenigd Koninkrijk

Toch laat geworden gisteren avond. Toen de band ophield met spelen begin de DJ met een muziek raad spelletje. Als je de titel wist moest je in de stoel op de dans vloer gaan zitten en de 1e mocht het dan zeggen. Maar die zatte Engelsen duiken met 3 a 4 man gelijk op die stoel. Dus lagen er steeds 2 over de vloer. Rare jongens hier.
De Engelse tijd loopt één uur voor. Dus wij de wekker ook voor gezet. Kom je bij het ontbijt blijken ze toch de NL tijd aan te houden. Hadden we nog een uur in bed kunnen liggen. .
Het ontbijt was riant en goed. Smaakte prima. Daarna nog op dek gekeken naar het binnenlopen van het schip. Mooi gezicht. Daarna de spullen uit de hut gehaald en de motoren opgezadeld. Na 15 minuten konden we het schip af. Nog even door de douane en de rit kan beginnen. Het is half bewolkt en 18 graden. De poort uit een gelijk maar beginnen aan het links rijden. Niks ff oefenen of rustig aan proberen. Gelijk 4 rotondes voor je kiezen. Gelukkig was er even geen ander verkeer dus het ging goed. Na een half uurtje op hoofd wegen te hebben gereden kwamen we op leuke kleine weggetjes. Door een soort heuvelachtig Zuid Limburgs landschap. Prachtig, met vele bloemen in prachtige kleuren in de bermen. De heuvels worden hoger en de dalen dieper. De weg lijkt wel op een achtbaan. Omhoog en omlaag. Iedere keer doet je maagje van oeps als je over de top gaat. De weg verdwijnt steeds achter elke heuvel en inhalen is geen optie. Blind Summit staat er op de verkeersborden of soms ook Hidden Dip.
De weg wordt nog smaller en wordt een zogenaamde Single Track Road. Met passeer vakken. We komen langs een aantal stuwmeren en steeds vaker lopen er schapen op de weg. Bij de Schotse grens staat een bagpiper gezellig op z'n doedelzak te toeteren. En iedereen wil net hem op de foto. Het is gezellig bij de grens. Intussen gaat verderop de zon en beetje achter de wolken. Maar het blijft droog. Tot bij Edinburgh waar we de Firth Railbridge bezoeken. Prachtig oude spoor brug. Het laatste stuk naar Perth rijden weer in de miezer regen. Bij het pension is het gelukkig weer droog. We hebben een mooie kamer met heerlijke bedden. Na het opfrissen de stad ingelopen en bij de pub naar binnen. Een heerlijke pint bier gedronken en een 3XL hamburger erbij naar binnen gewerkt. Nog eentje om de boel na te spoelen en via een omweg terug naar de BB. Nog ff zappen op de tv en dan heerlijk onder de wol. Tot morgen. Good night!