Mont Ventoux

23 juni 2015 - Drôme, Frankrijk

Toen we vandaag wakker werden deed de zon al flink z'n best. Om half 9 zaten we met met z'n allen buiten aan het ontbijt. Dat was genieten. We hadden besloten om de route naar de Mont Ventoux te rijden. Vanwege het mooie weer. De berg van bijna 2000m hoog zit soms in de wolken of het waait te hard. Volgens Margret was het vandaag de ideale dag voor deze rit. Rond half 10 gingen we op pad. Jan bleef vandaag op de boerderij. Beneden in het dorp was het markt. Die versperde de weg in het dorp, dus moesten we een klein ommetje maken. Zo kwamen we gelijk langs de dorps pomp. Redelijk antiek kwam Edwin er achter want als de tank vol is slaat de pomp niet af en loopt je tank over. Alles Onder de benzine! De route was weer mooi langs allerlei kleine weggetjes. Tunneltjes en overhangende rotswanden, gaaf. De Mont Ventoux zie je al van verre liggen. Op een dorpspleintje heerlijk koffie gedronken. Croissantje bij de bakker gehaald en die mochten we op het terras opeten. Veel wielrenners op de berg. Het uitzicht was geweldig. Net na de top was een mooi terras waar we geluncht hebben. Françoise heeft familie daar in de buurt wonen, nog even langs gereden. Rond 6 uur en één terrasje later kwamen we weer thuis. Biertje gedronken in de zon. Margret had weer heerlijk Italiaans gekookt. Veel te lekker. Nog gezellig nagetafeld en rond 23 gingen we plat. Weltrusten en tot morgen!

1. Frank:
    23 juni 2015
    Ik zie het echt voor me hoe je erbij zit als ik het verhaal lees, leuk!