3. Naar Sebes, Roemenië.

22 augustus 2016 - Sebeș, Roemenië

Ook vanacht weer flink wat regen horen vallen. Maar vanmorgen was het droog. We kregen als ontbijt en heerlijke ommelet meer ham en champignons. En verse warme broodjes. Nadat we de spullen weer op de motor hadden gebonden vertrokken we. Nog een stukje door Kecksemet en dan de snelweg weer op. Het is eigenlijk een tolweg. Je hebt hier geen vignet op de ruit. Maar je moet je tevoren aanmelden via internet. Langs de route staan diverse camera poorten die de kentekens checken. Als je kenteken niet in het systeem staat krijg je berichtje thuis..
De snelweg is nieuw mooi en strak. En rustig. Je kan lekker door rijden. En je mag eigenlijk maar 130.
Soms houdt de snelweg op. Want hij is nog niet helemaal gereed.
Ook bij de grens met Roemenië was het rustig. Alleen even het paspoort showen en dan weer door.
Hier ook tolwegen. Het goede nieuws is dat motorrijders geen vignet hoeven te kopen. Dat vinden wij een goed plan!
Ook hier houdt de snelweg zomaar op. Nog in aanbouw. Bij de spoorweg overgang zijn geen slagbomen, alleen een wit knipperlicht. En een stopbord. Dus iedereen remt en gaat stapvoets erover. Je zou ik niet harder willen want dan wordt je gelanceerd. Hobbel de bobbel dus. Heel apart. Vandaag weer dik 600 km's dus af en toe ook even iets harder door rijden op de snelweg. Bij de afrit was Edwin iets achterop geraakt. En zag ons niet de afrit nemen. Wij wachtten iets verder en zagen Ed zo rechtdoor sjeesen. Dus ik weer keren en er achteraan. Helaas te laat. In zag hem niet meer. En ik weer bij de volgende afrit terug naar de anderen. Nog even een appie gestuurd en toen de laatste 5 km naar het hotel. En ja hoor. Wie zit daar al aan een biertje... onze Edwin. Gelukkig weer allemaal samen op de bestemming.
Vandaag toch nog flink wat motregen gehad. Morgen moet het beter worden zeggen ze. Dat komt goed uit want morgen gaan we de Transfagarasan berg route doen. Die moet super gaaf zijn. We van het zien. Tot morgen!

1. Daniel:
    23 augustus 2016
    Haha mooie verhalen weer! Klinkt al iets positiever over de wegen als toen ik daar 10 jaar geleden was. Toen was het overal maximaal 40km/h in verband met gigantische gaten in de weg. Of eigenlijk gigantische stukken asfalt in het grind hahahaha

Veel plezier mannen! Ik vond het een heel bijzonder land!
  2. Anneke:
    23 augustus 2016
    Leuk verhaal Ger, we duimen voor mooi weer, net als in Nl! X
  3. Ger:
    24 augustus 2016
    De kwaliteit van het asfalt verschilde nog al. Van heel slecht naar helemaal nieuw. Maar wel constant opletten op gaten en uitstekende putdeksels.