8. Met Gerrie naar de Ferry (New Castle )

3 juli 2016 - Ijmuiden, Nederland

Vannacht heerlijk geslapen op de zolderkamer van Abbot's House. De tassen weer gepakt en naar beneden voor het ontbijt om 8 uur. Helaas het ontbijt is pas vanaf half 9. Dus nog even naar buiten en in het park voor de deur rondgekeken. En op tijd weer terug voor de dagelijkse portie calorieën. We kregen gebakken eieren met spek, tomaten en witte bonen met saus en natuurlijk een sausage. En veel koffie. Dan kan je er weer even tegen. De zon scheen toen we wegreden en we hebben er weer zin in. Vandaag De laatste en 7e dag op de motor. Gemiddeld zo'n 280 km per dag. Het blijft genieten op de Schotse landweggetjes. Later begint het toch weer te betrekken en het begint te regenen. Edwin stopt om de regenbroek aan te trekken. Eerst zachtjes en steeds een beetje harder gaatde regen. Op een gegeven moment gaat het zelfs echt plenzen. Mijn motor broek blijkt niet bestand tegen dit natuurgeweld en ik voel hier een daar wat nattigheid. Niet echt fijn.
Maar zoals een oude vriend ooit steeds zei om de moed er in te houden: "In de verte wordt het alweer licht"
Het landschap is echt weer typisch. Tussen de akkers en landerijen. Tussen de heggen en de schapen. Hier een daar een mooie oude stenen boogbrug over een beekje.
De Schots / Engelse grens zonder het te merken gepasseerd. Later kwamen we uit bij de Wall of Hadrianus. Uit de Romeinse oertijd. Ooit liet hier de gelijknamige veldheer een muur bouwen om het rijk te beschermen tegen de barbaren uit het Noorden. Zouden dat echt de Schotten zijn geweest?
Vanaf hier is het nog een uurtje naar de boot. Bij de Lidl nog even wat lekkers voor op de boot gekocht. Bij het inchecken bij DFDS is het best al druk. Langzaam gaan de rijen langs de hokjes waarin vriendelijke dames de tickets voor de boot uitdelen. Als je naam op de grote lijst staat tenminste. Na nog een half uur wachten mochten we via de grote klep de buik van het schip in. Staan op dek 4. Hup de spanbanden strak over de motoren getrokken want volgens P. Paulusma staat er een stevige wind op volle zee. Daarna de noodzakelijke spullen mee en de hut opgezocht. Na een hete douche en een paar broodjes zijn we intussen uitgevaren. In de lounge lopen weer zat maffe Engelsen rond. Leuk om naar te kijken onder het genot van een Murphy's.
Als je zo lekker zit te chillen op de bank hier voel je toch wel een beetje de vermoeidheid. Vanavond maar op tijd de kooi opzoeken.
Want de klok gaat ook nog een uur vooruit wegens het tijdverschil.
Dat was het weer voor deze Schotland Tour 2016.
Bedankt voor het meegenieten.
Groetjes van Edwin Hendrix & Ger v.d. Flier.

1. Diana:
    3 juli 2016
    Leuk geschreven Ger ! Geeft me ook een beetje het gevoel in Schotland te zijn ;-)
  2. Josien:
    3 juli 2016
    jammer dat je tocht al weer voorbij is, ik heb genoten van je reisverhalen!
  3. Anneke:
    6 juli 2016
    Ger, het was een feestje om je prachtige reisverhaal te lezen! Ik heb er echt van genoten!!
  4. Ger:
    6 juli 2016
    Het was een hele mooie trip, Edwin en ik hebben ervan genoten.
    Het landschap is echt supermooi, op de motor kom je over allemaal kleine weggetjes en zie je meer als met de auto.
    Heb al weer zin om volgend jaar weer te gaan.