7. Fort William naar Edinburgh

2 juli 2016 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Toen we gisteravond uit de pub kwamen vroeg onze gastheer, William, of we nog een kop thee wilden drinken in de lounge. Hij is traditioneel gekleed als een echte Schot, compleet met kilt. Dat sloegen we niet af. Even later kwam hij terug met een dienblad met 2 kannen, melk en suiker en een schaal koekjes. De ene kan zat sterke thee in een de andere heet water om de thee te verdunnen. We raakten aan de praat een hij vertelde dat hij de BB runde met zijn moeder. Zij was 90 en hij 62. Ze deden het al bijna 45 jaar. Na dit seizoen gingen ze er mee stoppen en met pensioen. Jammer want we hadden hier graag nog eens terug gekomen. Het huis is als een villa een helemaal traditioneel ingericht. Alles in jaren 50 stijl. Prachtig. Na een full Scottish ontbijt vertrokken we, helaas in de regen.
We reden eerst een stuk provinciale hoofdweg en daarna een prachtig stuk single track door de Schotse Countryside. Geweldig gave slingerweg tussen de akkers en landerijen. Uiteindelijk kwamen we in Fallkirk bij de botenlift. Een constructie waarin boven en ook beneden een schip in een waterbak vaart. Daarna draait het hele ding als een klok 180 graden rond. Het ene schip komt bovenaan en de andere is dan gelijk beneden aan gekomen. In plaats van een sluis dus.
Van hier was het nog ruim een uur naar Het Abbot hotel in Edinburgh. Na het opfrisritueel stapten we op bus 16 naar het centrum. Naar Princess Street. Edinburgh is een mooie stad. De moeite van een bezoek waard. Vele mooie historische gebouwen. Hoofdstad van Schotland. Zie foto's. We aten in een pub waar ook de locals komen eten. Het zat helemaal vol. Na even wachten kregen we een leuk tafeltje bij het raam. En al snel hadden we onze 1e pint ale te pakken. We raakten aan de praat met 3 Spaanse dames naast ons. Uit Alicante. Lang weekend Edinburgh. Gezellig! Weer keken nog naar het voetbal Wales tegen België (3-1) Daarna weer met de bus naar het hotel.
Een nu lekker slapen. Morgen laatste rit, terug naar New Castle. Good Night!