6. Met de veerboot van Skye naar Malaig

30 juni 2016 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Toen we vanmorgen vanuit onze penthouse naar buiten keken zagen we heel veel grijze luchten. Maar uit het andere raam zagen we dat het in de verte ook weer lichter werd. Vandaag zat er geen ontbijt bij inbegrepen. Edwin ging snel even naar de winkel om broodjes en croissants te halen. En ik heb een lekker bakkie koffie gezet. Na ons ontbijt op bed weer de motoren opgezadeld. En daarna op pad. We deden eerst een rondje over Skye en vertrokken met de ferry van Armadale naar Malaig op het vaste land. Het is een grotere veerboot dan vorige keer. Hier passen wel 20 auto's op. De motoren werden door het personeel net spanbanden vastgezet. Dat was wel nodig want tijdens de overtocht van 40 minuten ging het schip aardig heb een weer. Het regende en waaide behoorlijk. Van de boot gekomen reden we naar het trein viaduct van Glennfinan. Bekend uit de film van Harry Snotter. Het regende nog steeds een we stonden onder de brug en broodje te eten. Toen hoorden we zomaar een stoomtrein aankomen. Snel de camera's erbij en nog net een leuk filmpje kunnen maken. Mazzel!
Daarna nog langs het Commando Monument en vandaar naar onze BB in Fort William. Het is een soort van oude villa op een heuvel. Helemaal klassiek ingericht. De eigenaar loopt in een Schotse Kilt. Heerlijk in de pub in het dorp gegeten. Later nog thee gedronken met de eigenaar. Zeer traditionele man. Uiterst vriendelijk. Nu weer moe maar voldaan naar ons bedje toe. Morgen naar Edinburgh!
Welterusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diana:
    1 juli 2016
    Super leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen . Nog veel veilige kilometers, meer zon , en plezier in Edinburgh ! Grt.Diana.
  2. Josien:
    1 juli 2016
    Wat gaat zo'n mooie reis snel voorbij!