Van Aquileia naar Licko Lesce

29 juni 2015 - Ličko Lešće, Kroatië

Vannacht heerlijk geslapen in onze stacaravan, we hadden er 2 slaapkamers en 2 badkamers in, wat een luxe. De plaats Aquileia is een oude Romeinse vesting uit het begin van de Romeinse tijd. Dit weekend waren er festiviteiten in klederdracht om de geschiedenis te doen herleven. Het restaurant vande camping ging pas om 9h open. Tegenover de camping was en heel klein buurtsupertje. De man was zo vriendelijk om een paar broodjes voor ons te smeren. Ontbijt. Daarna gingen we de Autostrada op tot kort voor Trieste. We hadden nog wat ruzie met de slagboom en automaat bij het verlaten van de tolweg. Dat ding wilde ons geld gewoon niet hebben. Gelukkig pastte de motor ook langs een gesloten slagboom. Daar volgden we en fraaie kustweg tot in de stad. Het was al druk en warm in de stad. Van daar was het niet ver naar de grens met Slovenië. We kwamen al vlug bij een pomp met prijzen waar ze in Luxemburg jaloers op worden. Daar wordt je bij het tanken weer helemaal blij van. Het was maar een klein stukje Slovenië en al snel kan de grens met Kroatië. Daar wordt nog serieus paspoort controle gedaan. Door booskijkende en serieuze ambtenaren. Vandaar weer verder naar de kust. In Reijeka ontdekten we een flappentap waar Kuna's uitkomen, de lokale munt hier. Het maagje begon intussen al te knorren en al snel vonden we een mooi restaurant met zicht op de baai. Dat rijdt toch een stuk fijner met een gevulde buik. We hadden nog een leuk gesprek met een Amerikaanse heer die vertelde dat hij thuis in The States op een Multistrada reed. En kregen ook nog een visitekaartje van hem voor je weet het maar nooit... Van de kust weer de bergen in richting Otocac. Ons hotel voor vandaag ligt er fraai bij. De wifi werkt hier prefect dus we hebben flink kunnen netwerken.
Vanavond heb ik gekozen voor een schnitzel, maar het bord was te klein. Hij moest een beetje over de rand hangen. Kreeg ' m niet op! Tot morgen.

1. Daniel:
    30 juni 2015
    Held! Heerlijk die verhalen :) Haha hij past ook door een dichte slagboom! Met al die bepakking? Is niet echt een serieuze slagboom dan Kroatie is mooi he? Geniet ervan :)