Op naar het mooie oude Trogir

30 juni 2015 - Trogir, Kroatië

Vanmorgen werden we wakker rond 6 uur van geschreeuw. Een van de sport vissers uit het hotel was in de beek achter het hotel gevallen en had blijkbaar zijn onderbeen gebroken. Hij werd door de ambulance meegenomen. De zoon van de hotel eigenaar wilde alles weten over onze motoren. Gaf ons nog een paar mooie tips voor de route. Via een spannende bergweg die na een aantal hairpins en een tunnel eindigde met een fraaie blik over de zee. Beneden bij de haven nog even staan praten met een oud stel. Zij had vroeger in Beieren gewoond zei ze. Aan de kust was het duidelijk warmer dan in de bergen. De temperatuur liep al snel boven de 30gr. De weg langs de kust is een droom voor motorrijders. Heerlijke bochten en strak asfalt als op een circuit. Voor de lunch bij een supermarkt brood, ham en kaas gehaald. En een liter melk de man om het vocht aan te vullen. In het achterpand van m'n jas zit en ingebouwde camelback. Een waterzak. Daar vullen we elke keer een fles water in. Onder het rijden kan je gewoon via een slang drinken, ideaal bij deze warme. In Trogir een B&B opgezocht. We hebben een mooie kamer met eigen badkamer, wc en ook airconditioning. Na een verfrissende douche de stad ingelopen. Via een hoge voetgangersbrug de haven overgestoken. Hele mooie oude stad met vele smalle straatjes en pleintjes. Soort van labyrint. Na het bier eerst maar eens een lekker ijsje genomen. Na het eten van pizza en lasagna een heerlijke limoncello om na te spoelen. En een espresso toe. Vanaf een terrasje nog zitten kijken naar al die voorbij wandelende toeristen, mooi vermaak. Moe maar voldaan weer terug naar onze kamer. Morgen via Split naar Mostar.
Weltrusten ☺

1. Nikki:
    30 juni 2015
    Ik ontdek een ware schrijver in je! Xx